Who Says Girl Can't

Assalamu’alaikum! & Greeting!...

Seperti yang uols tahu Mawar sekarang buat part-time bisness burger. Rasa pelik tak bila girl masak burger. Sudah pastinyer uols semua akan terbayangkan, ouch.... tangan i akan melecur terpercik minyak, baju i akan bau burger, baju i akan kotor terpercik minyak. Oh, tidak!!!!! hahaha... sure punya kebanyakan girl akan terfikir soal itu. Tetapi, zaman sekarang kebanyakkan girl juga sudah berani untuk buat semua itu dan suka benda yang mencabar termasuk Mawar. Memang tidak dinafikan tanggapan orang terhadap Mawar sangat rendah bila berniaga burger diwarung yang agak usang. Tetapi Mawar sedikit tidak peduli akan tanggapan orang lain terhadap apa yang Mawar buat apa yang penting ini ada peluang untuk Mawar mencari pendapatan lebih. Mungkin cara yang Mawar buat sekarang agak berat dan boleh menjatuhkan imej keperempuanan Mawar. Erk... Tetapi itu mungkin hanya sesetengah pendapat sajalah. Sementara ada peluang, Mawar amik peluang ini, kerana Mawar juga telah mempunyai pengalaman berniaga burger sebelum Mawar masuk belajar dulu.

Warung burger yang dulu adalah bisness sampingan family kami. Ia dibina untuk Mawar dan adik  lelaki Mawar berniaga untuk mengelakkan kami membuang masa dengan benda yang tidak berfaedah. Memang secara kasarnya berbunyi seolah-olah Ayah kami mendera dengan mengambil kesempatan dan menguna anaknya untuk mengaut keuntungan. Tetapi pada Mawar ia salah sama sekali. Pada Mawar ini adalah salah satu cara mengajar kami untuk lebih mengenal erti susah untuk mencari duit. Kalau diikutkan pada waktu itu Ayah masih mempunyai kerja tetap dan mampu menyara kami sekeluarga dengan hasil pendapatanya. Apapun tidak salah rasanya jika seseorang anak itu membantu menambah pendapatan keluarga, lagipun Ayah Mawar juga banyak juga membantu bersama-sama. 

Tetapi, sekarang Mawar berniaga sendiri dan juga turut dikongsi oleh rakan Mawar. Memang agak penat  sebab pagi kami berkerja seperti orang lain. Pada mulanya kami juga rasa tidak beberapa suka dengan bisness ini kerana berniaga burger boleh dikatakan agak beratlah kerjanyer dan perlu bergelumung dengan peluh dan kotor bila sessi mengemas barang. Tetapi bila difikir-fikir balik bisness ini mudah tidak memerlukan modal yang banyak dan tidak perlu berjumpa dengan orang. Hanya tunggu orang datang beli dan cuba memperbaiki masakan kami. Awosome kan? Hahaha... tak kisahlah apa-apa, yang penting sekiranya kita pernah gagal dalam sesuatu sebelum ini tidak semestinya kita hendak gagal selama-lamanya ..... eh, macam sudah lari tajuk sahaja???

Inilah rupanyer bila girl masak burger. Comey x???


No comments:

Post a Comment